Sunday 8 April 2012

~ mak Cik Peeda~

~ sejenak kesibukan di wad medikal, rindu pulak dgn anak buah2.bila tiap kali tgk budak2.,rindu tu dtg..,,hurmm....rindu org2 di rumah..mak,abah,adik,k.long....=(~ miss u all so much...rindu "mr Teddy" jugak..(ehem3)..hehee,.~

13.3.2012...syukran ya Allah..kurniakan Kak Long Baby girl yg sgt comel..hee=)...dah lama menanti..akhirnya..excited m.cik peeda nk tgk baby bru..smpai pinjm fon kwn.(fon sendri rosak).suruh kak ngah send pic baby..n baby sgt la bulat....heheee....3.0 kg..normal delivery..alhamdulilah..hurmm.

budak2 kecik nih dorang sgt natural kan!.yer....tingkah laku dorang, percakapan dorg..sgt comel..menarik perhatian..leh wat kita ketawa..=)..tapi klu dorang degil..siap la...memg kena marah la...geram..grrrr......dah la suke buli mak cik.huh!

SKETSA AKU DAN MEREKA

SITUASI PERTAMA:

satu ketika tu, ABqari, 4 tahun,  (dulu pggl baby sebab paling kecik, sekrg abg la..hehee..sebab dah ada adik)...
abqari : " Mak cik peeda,"
saya    : yer, sayang!
abqari : "aye bukan sayg la mak cik..aye abqari...ada lak panggil sayang"..
.saya( monolog dalaman): .ceh...kita punya la nk manja ngn dia..ade lak jawab cm tu..nyesal betul pggl syang!.huh!..(hahaaaa..bikin malu jer abqari nih).. .

SITUASI  KEDUA:

sebelum balik kolej :
saya : abqari nampak hitam la...ha..tu la...tak makan sayur sgt..kan dh hitamm..mkn kicap jer memg la...
abqari : ( wat muka tak puas hatii...)

selepas beberapa minggu.di rumah, ( cuti raya cina)
saya: wah...abqari...pipi dah tembam..muka puteh la...hihi
Abqari : mest la mak cik..aye mkn sayur bnyk..sebb tu puteh..mkn koko krunch....
saya ( monolog dalaman)... : ceh...ye la tuh..padahal kena dok umah jer tak leh kuar...sebab tu puteh..klu tak tgh hari buta gi kejar ayam kat luar umh....


SITUASI KETIGA: 

sedang asyik menonton TV:
abQari : mak cik, aye dah pandai eja ayam
saya: eja la..nak dengar...
abQari : A.Y.A.M..ayamm...
saya: aah...pandainye abQari...cuba eja lembu lak..
abQari :  A.Y. A B.U ..lembu....
saya : eh...cuba eja Mak cik
abQari : A.Y.A.C.I.K....mak cik...
Saya: ???????.....abqari eja ayam dah betul..yang laen sume salah...nape tau ayam jer?
abQari: aye selalu kejar ayam jer..
Saya: ok..fine....monolog dalaman ( kejar ayam lagi...)..

(heheheee.)


SITUASI KE 4:

Adib ( cucu kesayangan tok, abg AbQari)

saya : adeb, antara mak cik peeda dengan mak cik Kholi ( adek saya), sape paling cantik?
adib : mak cik Kholi la..
Saya: eh..tak jadi la nk belanja ice cream..
adib : eh..tak la..mak cik peeda la yang paling cntik..
saya: heheeee...)(gelak puas hati)..=p..

ni soalan lazim yg di tanya klu nak ugut budak2...hehee.=p


Ye..mak cik peeda tak la cantik sgt..tapi mak cik peeda nih baik sikit dari mak cik kholi.( sebab adek saya garang ckit dengan dorg).hehe..kitaorang selalu main badminton sama2 kat depan rumah...saya suke maen dengan aiman sebab sama2 kuat.sama level..hehee..tak nak lawan dengan Afif( along) sebab dia kuat sgt...asyik kalah..tak suke..hehe...paling tak suke lawan dengan Adib dan Abqari sebab dorang kecik lagi...pukul bola pun tak betull..huwaargggh..tension main dgn dorang...nak kena tunggu pukul bola pun lambat..tapi terpaksa layan jugak..nanti menangis..tak bagi raket.faham2 jer la kalau budak kecik...kalau dah mengamuk tu..mula laa.....


nah, nih pic budak2 comel yang selalu menemani saya...


Adib Aiman..smilee...




tiru style mak cik okey.heheee

damia yang  tembam..=p

nk wat peace tp tk jadi pulok..hehee..with atiq Abqori...=p

adid aiman...b4 g kenduri...=p

dak rimau...damia

rambut pacak kite...(abqari)

aliff n ariff aiman

pantang nampk kek nak tiup..

photographer tak terlatih.hehee

damia batrisya with her mak cik peeda

lenggok kanan lenggok kiri..heheee

rantaian mansia...

pegang2 t terlepas pulak...

apasal malu2 jer nih.hehee

abqari nape cm tue?hehee

arif aiman

adib aiman..paling emo..=(..hehee

aliff(angah) paling tak suke bergambar..muka terpaksa...

mak cik yg selekeh bersama...ermm..ermmm...sape nih ek..adib aiman atau abqari..heheee














Ini wajah-wajah koleksi yang terbaru..hehehee..Tahun nih dapat 3 sekaliguss..2 girls and 1 boy...

Paling awal tahun nih harith hanafi..anak abg mat dengan kak ain..alhamdulilah..hero....


baby harith hanafi


wahhhh..bulato...sgt2...





alolo..ciannyer damia ngn bulato nih...demam ek..hehee




KOLEKSI YANG KEDUA...



NUR HAFNI FARHANA..anak kak ngah dan abg Halim..anak sulung...hehehe..baby girl


hafni comel..kecik jer dia..steady...tak menangis pun..bgs budak ni.hehee


hobi Hafni tidur jer..=p...ikut ibu dia la kot.hihi.




ibu dengan mak cik peeda...






KOLEKSI YANG KETIGA

baby kak long dengan abg long...baby girls yang dinantikann....





tadaaa...





click!!!!





alolo..tomei3....


heheee....comel kan...=p...Amni Quratul Aini..tak sempat nak jumpa lagiii..nanti balik rumah cuti weekend baru tengok amni..Amni koleksi ter"latest".heheee.....sabar yek....



okey la...banyak keje nak dibuat..saja singgah di sini sekejap..bosan dan sunyi...rasa empty sebab kawan-kawan pergi klinikal luar.hukhukhuk....

okey..have a nice day....Assalamualaikummm..nah..ambik nih...








No comments:

Post a Comment