Monday 3 September 2012

~ Pejabat Pos!~

Bila teringat kejadian nih.tibe2 jer nak tergelak.hehehe.

Tarikh: seminggu sebelum raya.(lupa)
masa: pagi sekitar jam 10 am
tempat: pejabat pos



pak cik pos 1: no 33!
seorang pak cik tua berlalu pegi ke kuanter
pak cik pos 2 : no 34
eh..no aku....
aku : saya nak bayar semua bil yer...


pak cik pos 1: haji, tak cukup rm 1 lagi nih....
haji X : saya tak cukup duit...kejap2.saya check dalam poket.kalau2 ada........eh..tak de la encik..
pak cik pos 1: rm1 jer lagi nih.cuba cari betul2. kalau2 ada...
haji x: tak de la.saya bawak cukup2 jer...

aku: pak cik, ambil la rm1 nih...*sambil tersenyumm*
haji X: alhamdulilahh......ada lagi anak muda nak tolong.
aku: diam..dan senyumm.=)
pak cik pos 1: nasib baik, di bulan baik ada yang tolong.murah hati.
pak cik pos 2: anak dara lak tu tolong haji...*sambil ketawa*
haji x: anak, semoga dimurahkan rezeki dan ditemukan dengan jodoh yang kaya..amin...
aku: senyum....aminn,*dalam hati*


urusan selesai.....


mak (mak pun ikut jugak) : aik....pak cik X tak tau ka hang kenal diaa?
aku : tak tau la mak..tak pernah tgk kami kot..heheee




p/s: yang tua dihormati yang muda disayangi......=)


to all readers: semoga dipertemukan dengan jodoh yang baik2 dan berkekalan hingga akhir hayat...insyaAllah.





last but not least, 

to damia: 

 hepy besday damia.May Allah bless you and besar nanti belajar rajin2 tau..=).sayang damia...

                                                                                                             from: Mak cik Peeda









Assalamualaikum.bye2.=)

No comments:

Post a Comment