Wednesday 30 January 2013

HIKMAH

Hikmah....

Tanpa kita sedar, kita bukan seorg yg bersyukur... saya pun... bila kita stress, kita mula merungut. kenapa la nasib kita mcm nih.kenapa org lain lagi baik.kenapa org lain hidup dia best.kenapa kita ditakdirkan mcm nih.kenapa kita selalu susah. kenapa kita selalu gagal..kenapa apa yg kita nak tk pernh dapat.kenapa hidup kita sunyi?







Tapiiiii...

pernah tak kita terfikir kenapa Allah bagi kita kegagalan?kenapa Allah bagi kita kesusahan? Kenapa Allah beri kita kesakitan?kenapa Allah bagi kita kedukaan?kenapa Allah bagi kita kesedihan?kenapa Allah bagi kita kesunyian?



Sebab....

Allah itu maha mengetahui. Dia berikan apa yang kita perlu, bukan yang kita mahu...

Sekiranya......
Allah berikan kita kejayaan tanpa kita berusaha pastinya kita tak pernah belajar erti kegagalan.
Sekiranya......
Allah berikan kita sentiasa  gembira pastinya kita tak pernah tahu erti sebuah kedukaan
Sekiranya......
Allah beri kita kesenangan kita tak tau keperitan sebuah kesusahan
Sekiranya......
Allah berikan kita kebahagiaan kita tak kan belajar betapa sepi  kesunyian itu...




Setiap yang berlaku semuanya bersebab. Sebabnya Allah nak jadikan kita seorang yang sentiasa bersyukur dengan apa yang diberikan olehNya. Belajar untuk berdoa dan bergantung kepadaNya. Belajar untuk menjadi lebih kuat. Dan paling penting supaya kita sentiasa ingat kepadaNya. 

kehidupan kita, kita yang corak. kalau kita inginkan kebahagian, kita perlu la berusaha. ya. kadang2 kita rasa begitu rapuh. Tapi jangan biarkan rasa lemah tu menguasai diri kita. apa yg kita perlu buat, hargailah diri dan perasaan kita sendiri. Sayangilah diri kita seadanya...





love and peace...=)




love, 

Peedapastel

No comments:

Post a Comment