Monday 23 July 2012

~Best dan TAK BEST~

hahaa...baguskan kadang-kadang muhasabah diri sendiri.sebabnya kita jangan berpegang pada istilah "sempurna''. Kita tak boleh jadi yang sempurna tapi boleh berusaha menjadi yang terbaik. =)


p/s: tau tak masa menaip entry ni sambil dgr lagu _anak kampung_by Jimmy Palikat. hihi... 
 Part yang suka : bukan aku tak suka sama kamu, tapi aku takut  hidup kau kan sengsara...... lalalallalala....
(tak de kena mengena pun dengan entry kali ni.ntah ape2.)


dah2 teruskan menaip. ye la.ni la hobi aku.hehe. taip-taip. aku rindu giler nak pakai uniform ber"nametag"kan RAFIDAH. .nak set line..naik ambulans.rindu keadaan cemas2 kat jabatan kecemasan.rindu oncall.. hahahhaa... okey...sebenarnya nilah manusia. bila ada tak hargai..bila tak de baru nak merungut.isk3. kan tgh bercuti.cuti jer la.jgn merungut.tunggu jer org panggil keje.tunggu surat.hahahhaa
 (hmm..padan muka.marahkan diri sendiri..)

Siapa Aku?

10 perkara yang best pasal aku :

1- aku selalu muhasabah diri.. _penting tu..bia sedar diri.jangan tak sedar diri_.
    aku tau.aku gemuk.hahahahhahaaahahhaahaha(gelak sedapkan hati)
2- aku selalu nak ubah diri kepada yang lebih baik. _InsyaAllah, walaupun take time_
3- terima seadanya dengan apa yg aku ada... say Alhamdulilah....
4-aku suka ambik gambr.dan suka bergmbr jugak.hehehe._suka wat fotogenik.padahal tak langsung!.haha_
5- Mudah maafkan tapi sush nak lupa_ ni baik ke buruk nih? _hahaha_
6- suka gelak.suka wat lawak bagi yg rapat2 jer dgn aku.hehehe
7- bila aku sayang seseorg tu aku sayg betul2.klu setia.setia btl2.kalau dah tawar hati...urrrmmmmm...
8- cuba lakukan yang terbaik untuk semua yang disayangi!
9-selalu tolong orang.walaupun dibalas dengan racun!.cisssssss!!!
10- sangat pentingkan kasih sayang. 


10 perkara paling tak best pasal aku:

1- suka merungut. potpet.potpet.potpet
2- terlalu korbankan diri,hati untuk senangkan hati org lain - hati pun dah tak de.habis dimakan.
3- pemendam rasa.. pendam sedalam-dalamnya..bila kuar..puihhhhhhh..busukkk....
4- fikiran ( - ) lebih bnyk dari ( + ). bila masa diri nih nak maju..
5- sukar luahkan perasaan. nk describe suka.sayang.cinta.sedih.kecewa.tak deee....respon saya:  bawa diri
6- inginkan sesuatu.tapi tak pernah dapat..=(. .failed.failed..failed.....keep try again!
7- sukar untuk difahami.
8- mudah rasa bersalah.
9- tak tetap pendirian..ikut keadaan semasa...hehehehe...
10- penakuttttttttttt...( biar terpaksa baru boleh!)

... teringatkan lounge. Roomates. sebelum tido kitaorang mesti muhasabah diri. tanya kawan apa buruk.apa baik pada diri. dan pikir2 sendiri nak berubah ke tak...kadang2 ada kebenarannya.......

Miss A Lot Dayat and Ija. May Allah bless you.

Gud nite Everyone!..  

No comments:

Post a Comment